Świeca zapłonowa NGK DR8ES-L
Średnica gwintu [mm] 12
Rozw. klucza sześciokąt. [mm] 18
Opornik przeciwzakłóceniowy
Wartość cieplna 8
Długość gwintu [mm] 19
Rodzaj elektrody standard
Odstęp elektrod: 0,7 mm
Opornik:entstört, 5 kOhm
Pasuje do:
HONDA: CB 250 1977, 1978 CB 400 1977, 1978, 1979 CB 450 1986, 1987, 1988, 1989 CB 650 1979, 1980, 1981, 1982, 1983 CB 750 1978, 1979, 1980, 1981, 1982 CBX 1000 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983 CL 250 1982, 1983 CX 500 1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986 FT 500 1982, 1983 GL 500 1982, 1983 GL 1000 1976, 1977, 1978, 1979 GL 1100 1980, 1981 SL 125 1972, 1973, 1974, 1975, 1976 TL 125 1976 TRX 300 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 XL 185 1979, 1980, 1981, 1982, 1983 XL 200 1983, 1984 XL 250 1975, 1976, 1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983 XL 500 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985 XR 250 1981 XR 500 1979, 1980, 1981, 1982 SUZUKI: DR 125 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994 DR 250 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987 DR 400 1980, 1981 DR 500 1981, 1982, 1983 GN 250 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997 GN 400 1980, 1981, 1982 GNX 250 1982, 1983, 1984 GR 650 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989 GS 650 1981, 1982, 1983 GSX 250 1980, 1981, 1982, 1983 GSX 400 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987 GSX 750 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986 GSX 1100 1980, 1981, 1982, 1983 YAMAHA: FZ 750 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994 FZR 750 1987, 1988 FZR 1000 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 FZX 750 1987, 1988, 1989 XJ 600 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991 XS 400 1982, 1983, 1984 XT 350 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995 XZ 550 1982, 1983, 1984
Firma NGK jest największym na świecie oferentem świec zapłonowych i sond lambda. Rocznie pod tą marką produkowanych jest ponad 500 milionów świec zapłonowych. Firma NGK zdobyła swoją wiodącą pozycję na świecie w zakresie świec zapłonowych i sond lambda dzięki ciągłemu zaandażowaniu i fachowej wiedzy technicznej orazy wyraźnej dbałości o możliwie najwyższą jakość nie bez powodu firma NGK podjęła wyzwanie "sportów motorowych"- inwestycje finansowe sprzyjają rozwojowi postępu technicznego. Uzyskanna w ten sposób wiedz w sposób oczywisty wpływa na produkcję seryjną, a w pierwszym rzędzie korzystają z niej kierowcy motocykli i samochodów w normalnym ruchu drogowym. GCS-AP1-R
Pamiętaj! Po wkręceniu nowej świecy do silnika należy uruchomić silnik i pozostawić go uruchomionym do momentu uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. Powoduje to tzw. wygrzanie świecy.
Jest to szczególnie ważne podczas pierwszego uruchomienia. Pod żadnym pozorem prosimy nie wyłączać silnika po krótkotrwałej pracy. Ponowne uruchomienie silnika często pokazuje, że świeca nie działa.
Dzieje się tak, ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, podczas spalania której powstaje sadza, która osadzając się na świecy tworzy powłokę bogatą w węgiel, który przewodzi iskrę.
Stosowanie się do powyższych zasad zaowocuje długim czasem eksploatacji, a co za tym idzie, zadowoleniem z jakości świec NGK.
Pamiętaj! Świece należy wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta motocykla, zawartymi w książce serwisowej.
Nigdy nie wykręcaj świecy z silnika, który jest jeszcze gorący - grozi to uszkodzeniem głowicy